Monday, March 24, 2014

Wonder Glow

Assalamualaikum


Sejak kebelakangan ni,xtau la nape jerawat tumbuh bak cendawan lepas hujan kt muka ni. Tapi nasib baik cik jerawat ni tumbuh kat rahang2 pipi, so boleh sorok la bila pakai tudung.Hehe. Ok, bercerita pasal jerawat, kulit I mmg berjerawat ok. teruk jugak, tp tu dulu. Sekarang ni, jrg2 je jerawat singgah, cuma sejak 2 menjak ni je, jerawat banyak naik, besar2 lak tu..urggghhh.. Kalau tgk gambar2 masa belajar dulu, ngeri gak ase..haha. Yela, dulu mana reti nak jaga muka. Asal tumbuh jerawat je, tangan ni mmg xleh duk diam, picit jerawat la kerjanya. Pastu bila da matang sikit, baru menyesal tgk lubang2 pori kat wajah, dgn parut nye lagi. huhu

Actually, aku mmg da lama x pakai ape2 jenis skin care, xde nk pky moisturizer ke ape. Just guna pencuci muka je. Tu pun pakai pencuci muka nivea. Lau time sekolah menengah dulu, aku pakai krim temulawak, pun ok jugak. Walaupun ase melekit jugak sbb muka aku jenis berminyak. So, bila da masuk alam universiti tu, mcm2 produk aku try, Garnier la, Safi, Clean and Clear, tp x tahu mane 1 produk yg ok. Sebab aku main camour2 je pakai, sebab xpernah guna 1 set.  Masa study dulu, rajin jugak la aku google2, tgk produk ape yg sesuai. Stalker blogger2 yg cantik, tgk produk ape yg dorang pakai sampai cun melecun. Tapi mostly, produk yg aku x mampu nak beli. Yela, x keje lagi, mana la mampu kan. Sehinggalah aku mencuba supplement vit c Fellina. Ok, vit c die mmg sgt2 berkesan kt aku. Walaupun harga die mahal ckit, tp the result ke atas aku sgt membanggakan. Cewahhh.. Mula2, perasan parut2 kt tangan aku yg kena minyak panas tu makin pudar,  begitu juga parut dekat lengan aku yg kena kayap. Jerawat memang susah nak tumbuh time tu. Tapi tu la, nak maintain guna produk ni, mcm susah sikit la sbb x mampu lagi. So, lepas tu mmg xde pakai apa2 produk dah. Just amalkan vit c je sebagai daily supplement sehingga la sekarang walaupun kejap2 tukar brand vit c. Sebab tu bila kawan2 lama tanya, aku pky ape, aku xde jawapan. hahaha.sbb mmg xde produk khusus yg aku pakai untuk kulit ni. Time nak keluar ke atau pergi kerja, aku pakai la foundation naturactor tu. Ok, sangat best dan tahan lama ok. Aku beli time nk raya masa tahun 2011 sampai sekarang still ada lagi. Tapi, ciput dah tinggal. Bayangkan da bape tahun, sgt jimat di situ ok. Maybe produk ni kot yang juga membantu buat muka aku kurang naik jerawat.maybe...Tu pun boleh dikatakan hari2 jugak la aku pakai naturactor ni, cuma bila time malas, juz pakai bedak Miyami je. Favourite bedak sampai sekarang.Hehe

Macam yang aku cerita kat atas, jerawat tibe2 naik dgn jayanya kat muka aku sekarang. So, agak stress disini. Google punya google, aku pun try this produk WONDER GLOW. Aku tgk ramai yg guna produk ni muka jd cun melecun. Walaupun aku agak takut nak mencuba, tp memikirkan majlis yg dah nk kunjung tiba lagi beberapa hari, aku kena la usaha juga. 

Ni packaging die. Set Silver

Pencuci muka, Day Cream, Night Cream


Aku try yg basil silver je. Nak ambil yg Gold, x berani lagi, sbb x tahu ok ke tak ngan kulit aku. Sabun pencuci muka yg warna oren tu, aku potong2, jimat sikit. Lau korang guna 1 buku mcm tu, cepatla hbs sabun tu. Actually, aku baru guna 3 hari. Setakat ni, nak kata dah jd cun melecun, tipu la kan. Tapi, en.sayang cakap jerawat kat muka aku mcm da kering dah. hahhaha.. Aku pun rasa mcm tu jugak. Ni pun en.sayang yg baik hati tlg bayarkan sbb bosan dgr aku asyik mengadu pasal jerawat. Tapi, xpe..kita tunggu dan lihat la hasilnya nanti macam mana ye...






No comments:

Post a Comment