Tuesday, December 4, 2012

Cerita Konvo


Assalamualaikum...


Dah lame x upadate blog..skrg ni lau buka fb, buka blog, masing2 pakat duk upload gambr konvo masing2, duk cite pglmn masg2 msa konvo, so aku pun tak nak la lepas peluang share pengalaman time konvo aku hari tu.. yup, tersangat la penat.  Entry ni panjang ckit dri biasa, so lau malas nak baca boleh tgk gambar je, lau malas + menyampah tgk gambar aku, boleh la tekan butang X yg warna merah kat tepi atas tu..

Ramai giler manusia kot kat Dewan Agung Tuanku Canselor tu.. Opps..sblm tu, meh aku cite start dri awal k. Lebih kurang kul 6:30 pagi aku nga officemate aku, mila, p.ngah, nabo dan ipin, bertolak dri kl, kire dlm 5 minit sblm kul 7 kitaorang dah sampai..Nasib bek masa tu x jem lagi jalan..lau lewat, mau makan jem nga roti dlu.So,sampai2 sana terus nampak si Sem merangkap my housemate mase degree dlu..siyes, rindu gile kot kat si Sem ni.ape lagi, terus snap pitce, takut lpas konvo x sempat nak amek gambar bersama.






Makin lama, makin ramai graduan nga parent masing2 yg datang..Aku pulak duk risau parent aku tak sampai2 lagi.. Nasib baik En.Mosyad datang awal2 pg lg, terubat rase rindu ni,..hehehe.tp syg x sempat nak snap pitce bersama..sorry awak, rush sgt time tu sbb dah kena masuk dewan.So, lepas bg stiker kenderaan dan kad jemputan kat En Mosyad, terus cepat2 beratur masuk dewan. Oh, ya..aku bg kad nga stiker kat En.Mosyad sbb nak suh die bg kat parent aku..kire dlm masa yg sama nak kenalkan En.Mosyad ni kat mak nga abah aku secara indirect..Tp, aku tabik la kt En.Mosyad ni sbb berani..hehehe.even aku punya BigBoss tu garang ok..hehehe


Masa beratur nak masuk dewan, keadaan  punyalah kelam kabut.Mana taknya, dengan keadaannya yg panas, lepas tu masing2 sibuk pakai jubah, hood nga morta board dgn betol..Muka time tu jgn ckp la, berpeluh + berminyak..

Suasana time tgh beratur  before masuk dewan


Time ni tak rase berdebar sgt, time nak masuk dewan je, dah rasa bahangnye..berdebar kot.nasib bek ade si Fazlin, bg pinjam kita pegang tgn die sbb tgn kite sejuk sbb berdebar..hehe...

Fazlin

Sya, Wiwi, Fazlin (my classmate)




sblh kite tu, tak tau nama ape..hihi, dpn tu, ikin & mira (coursemate)



Lepas tu wayang pun bermula..Lama betul duk dlm dewan tu, fokus utama nak bg hilang bosan dgn tgk bju graduan dan jugak kasut graduan.. Macam 2 ragam ade..hehehe.Bila da tibe turn aku naik ke stage, bertambah la lagi nervousnye..jalan pun kena la cover kan..takut jgak terpe"leok" tibe2, gara2 pakai heels..hehehe.tp, alhamdulillah, semuanya berjalan lancar wlaupun dlm hati ni sedih sbb ma & abah tak sempat tgk anak die naik pentas terima ijazah..Sob..sob..:(


Bila majlis dah selesai, tak dapat digambarkan perasaan time tu.Rase happy sgt, sedih pun ada jugak..Tak sangka, finally i got my first degree.Impian masa kecik dulu tercapai jua..Keluar je dari dewan, pengsan jap tgk manusia punyalah ramai,.Time ni, masing2 cari family masing2, termasuk la aku..nak menagis rasa bila tak jumpa cari family. Call pun kejap dpt, kejap x dapat.. Tapi akhirnya jumpa jugak family aku.namapk je dari jauh, terus tersenyum lebar, mana taknye, rindu kot.(padahal baru semingguberpisah nga family after my bro wedding)..Yeay, dpt bunga dari family, ros pulak tu, suke2..
Misi seterusnya ape lagi kalau bukan klik..klik camera..Harusla ade gambar dgn family kan..Nasib bek family sporting time ni walaupun cuaca agak baik, panas terik..tp alhamdulillah, semuanya run smoothly..Thanks Allah.

Hadiah buat ma dan abah




Love both of you


 Part ni plg tak suka bile family dah nak balik..huhu., x sempat nak lunch sama2 nag family nak raikan kejayaanku ini, family kena balik dah sebab perjalanan masih jauh..dorang kena bergerak ke Perlis, sbb esokkan harinya, adik aku yg lelaki lak konvo kat UiTM Perlis. sian ma nga abah, rushing, mesti penat jalan jauh dari Kelantan ke Shah ALam, then ke Perlis lak.
Bila family dah pulang, aku pun keseorangan la, cari kawan2.. Sedih sgt time ni tau,.Bile call x dpt, jumpe apatah lagi, sbb keadaan sesak sgt..So, mana yg terjunmpa, smpatlah amek gambar bersama.So, kita layan dulu gambar2 kat bawah ni..


Tyma & Laili (my housemate)
Bear, Bib, Fuad (my classmate)






Pak Ngah, Ipin, Nabo (Officemate)


Time ni tgk Yana tgh rushing nak hantar jubah konvo, terus panggil amek gambar sbb tau lepas ni susah dah nak jumpe.Oh ya Yana, thanks ckp tudung kite lawa, beli kat Jalan Tar je ni..hehehe,x mampu lgi nak beli yg mahal2


Thansk En.Mosyad for the shoes and the flowers.... love it :)

 Ok.tu je cite konvoku..Now, I'm officilaly alumni UiTM..Thanks mom and dad, my siblings, my friends, lecturer for the support and doa..Thanks you Allah..finally impian utk miliki segulung ijazah, tercapai jua..

=)

*Dapat call dari courier, ade org kirim brg, x tahu dari sapa, x sempat nak tanya...tibe2, nerveous.huhu

No comments:

Post a Comment