Monday, March 4, 2013

From Paris to Japan

Assalamualaikum..


Hujung minggu tanpa ada aktiviti ape2, sgt la membosankan, rite?.. Walaupun hati ini tidak tenteram, fikiran bercelaru, tidak tahu ape yg dibuat betul ataupun salah, tidak mengerti apakah yang sebenarnya telah berlaku,.. tp cuba kuatkan semangat, cuba utk buang jauh perkara yg tidak menyenangkan hati dan perasaan ini, dan hadapi dengan senyuman.

Semalam, Alhamdulillah, slh 1 impian aku telah tercapai..iaitu pergi ke Bukit Tinggi , Pahang..Thanks pada kwn aku, yg sgt memahami, bawa aku keluar dri segala kekusutan walaupun awak tak tahu ape yg sy rasakan waktu itu... walau ape pun sedikit sebanyak, sy rasa lega..saya rasa tenang..Okay, lupekan cerita sedih, kita share cerita happy2 je k.. Perjalan dari KL ke Bukit Tinggi ni, bg aku, xade la lama sgt..dlm 1 jam je kot.. cuma jalan nak gi ke tempat tu, agak buat aku pening, sbb bengkang bengkok macam ular...hahaha..tp biasalah, tempat cantik memang tersorok kan.. Aku bertolak dlm kul 9 lebih mcm tu , dlm kul 10 lbh sampai..time tu tak ramai sgt org, so, parking pun senang la dapat.. Oh, ya..nak masuk tempat ni, kena bayar tau.. RM12 hinggit sorang.. mcm mahal jugak, tp ok la kan,..sebab berbaloi dapat feel duk kat oversea...hehehehe..


Ni lah Colmar Tropicale.. replika bangunan kat sini die buat mcm kat French la lebih kurang...mmg menarik..hotel, kedai2 dan restoren pun ala2 French gitu..Meh l;ayan gambar dulu.. Harap mahap la yer, semua gambar sorang..Mr.Photographer pemalu nak amek gambar..hahahah




Time ni orang dah mula ramai

See..cantik kan rekaan bangunan kat sini...
Orang kata kalau malam lg menarik , tp x de rezeki nak bermalam kat sini.. Insha Allah, ade rezki, dtg dgn family @ husband lak.hehehe


Tgk white swan tu..cantik tau.. 1 jantan, 1 betina..romatik gitu...tp kan, aku tertanya2, kenapa white swan dan black swan ni diasingkan..kenapa tak letak di satu tempat je.. korang rase kenapa yer..ke sbb mmg sifat black swan ni jht??..maybe..
Ok..lepas dah pusing2 bagai, and dah siap beli souvenier utk kwn2, kitaorang terjah pulak ke Japanese Village..part ni aku rasa excited ckit, sbb nye aku tak sbr nak pakai kimono..hahaha.one of my dream too..nak pergi ke Japanese Village ni agak penat la sikit, sbbnye kena naik bukit, mengah jugak la di buatnya..Bila dah sampai, rasa mcm ..warhhhh..cantiknya..xsangka dah sampai Jepun..hahahahaha

Tadaaa...Arigatohozaimas..watashiwa Nuraata..hehehe ..terus bertukar jadi perempuan Jepun..nak pakai Kimono ni dikenakan byrn RM20 .. so, die bg masa 20 minit utk shoot..so, bg org lelaki, akan disediakan baju samurai..so, tetap boleh feeling mcm pendekar Jepun..hehe

Terus rasa sopan bila pakai kimono ni...:)


ok..times up..cepat tkr baju...hahaha 


bye2 Japanese Village

Next place Japanese Garden.. bg aku, tempat ni sesuai la kot bagi yang suka kan tumbuhan hijau...agak tenang, rasa mcm duk dlm hutan..ni first and last la kot turun ke taman ni, sbb bila time nak naik, sgtlah penat ok.. tu pun x hbs pusing2 kat taman ni..

Nasib baik bawa air..

Ok..nak balik dah.. nasib bek ade kedai jual ice cream.. hilang la sikit rasa haus dan penat..
Masa ondaway nak balik, tgk ada taman arnab..so, ape lagi terus singgah..alang2 dah lalu kan, so singgah je la.. byrn msuk RM3..tp bukan arnab je yg ada,kancil pun ade..and sape2 yg nak naik keldai, pun ada jugak..tp aku main arnab je, tak berani nak main ngan kancil.

Time ni takut2 lagi nak pegang rabbit


Bila dah dapat, amek kau..x nak lepaskan dah..hahaha.


Arnab ni yg plg aku suka..comel kan...tp rabbit ni pemalu..asyik nak menyorok jer..
Ok.. tu je cerita weekend aku hari tu.. lepas ni plan ke tempat lain lak..best lak dpt kwn yg suka jln ni.. xadalah aku terperuk dlm bilik jew sambil lyn perasaan sedih..hohoho...Thanks ye Litle Monster sbb bawa sy kuar jln2, dan merealisasikan impian saya..cewahhhh...hahaha


:)

No comments:

Post a Comment